Friday, February 28, 2014

Сапун са босиљком, белом глином и есенцијалним уљем лимуна






Превод на српски чланка из 2013

Сапун са маслиновим уљем Халкидикија, кокосовим уљем, палминим уљем, есенцијалним уљем лимуна, сушеним листовима босиљка и белом глином.



Пронашла сам мало Есенцијалног уља лимуна и беле (каолин) глине у новој локалној продавници и желела сам да их искомбинујем са неким сувим зачинским биљем, па сам дошла на идеју да искористим босиљак, јер мислим да су лимун и босиљак просто као створени једно за друго. 
Остало је основни рецепт за сапун са маслиновим, кокосовим и палминим уљем који сам правила већ пар пута и била сам више него задовољна резултатима. Можете га пронаћи овде.


Сакупила сам мало кишнице пар дана раније и искористила
 је уместо дестиловане воде
Нисам до сада користила толико есенцијалног уља у сапуну, јер је прилично скуп додатак, али нисам могла да одолим идеји свеже, цитрусне мирисне ноте лимуна, када размишљам о савршеном сапуну за лето.


Ово је такође био први пут да сам користила глину у сапуну, па сам мало истраживала на интернету да видим колико глине треба додати по килограму уља. На крају сам се одлучила за 4 кашикице по килограму уља. Нисам хтела да глина почне да лети наоколо када је додам у сапун, па када се благи траг појавио на мешавини сапуна, одвојила сам малу количину и помешала са глином у одвојеној посуди, а затим то поново усула у остатак сапуна. Промешала сам још мало и додала сушени босиљак.

Немојте користити стик блендер да промешате босиљак јер се сечива могу заглавити, уместо тога користите шпатулу или жицу за мућење.

Затим сам га сипала у калуп и овако је изгледао

Користила сам дрвени штапић да лагано шарам по врху
Нисам мислила о томе да можда током топлог мајског дана можда није потребно да покријем сапун са ћебетом за изолацију ... или су можда етерично уље и глина криви, не знам. Сапун се брзо прегрејао, тј. дошао до фазе гела и постао некако транспарентан и мекан. Све те шаре на врху су нестале...




Дешавало ми се и пре овога да наступи гел фаза у сапуну, али мало у средини, никад оволико и никад се није променио спољашњи изглед сапуна. 

Тако да сам "скокнула" до Soap Making форума по одговоре и испоставило се да гел фаза и није тако лоша ствар, она уствари убрзава процес сапонификације, али са естетске стране баш не помаже, тако да неки људи како би је избегли стављају калуп са сапуном у фрижидер.


Ја сам га ставила напослетку у фрижидер да се охлади, а затим га оставила на собној температури док се није стврднуо. Срећом све се добро свршило и када сам га извадила из калупа, боја је личила на ону са почетка.


Сапун након вађења из калупа
Дакле, ево како то сада изгледа. Нема нешто јак мирис лимуна. Користила сам само 5 мл есенцијалног уља за 800 г. уља, пошто сам првобитно намеравала да направим мању количину сапуна, али нисам могла да нађем мањи калуп тога дана, тако да сам морала да повећам количину уља. 

Мој добављач у Грчкој саветује 5-15 г есенцијалног уља лимуна на 500 г уља. Међутим, пошто је е.у. лимуна фототоксично, можда је и добро што нисам ставила више, јер ће се овај сапун користити током лета.

Овај сапун даје некакав свиленкаст осећај и сасвим лепо пени. Можда ћу га поравнати мало по површини, али то је то. Ја сам научила много из овог експеримента, па се надам да ћете ви избећи прављење истих грешака поучени мојим искуством.

Крајњи резултат: Сапун са босиљком, белом глином
 и ес. уљем лимуна







No comments:

Post a Comment